Известие

Collapse
No announcement yet.

Здравина 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Ali.Sali Покажи съобщение
    С една дума , от това което съм разбрал тук (поправете ме, ако греша) е, че колкото е по-чуплива и мека предница/задницата (в смисъл - податлива на деформация), толкова по-защитен е пътника/шофьора в купето, тъй като по-голямата част от удара се поема от предница/задница.
    И обратното - по-голям шанс за близка среща със Свети Петър при по-здрава кола, която не успява толкова добре да "абсорбира" силата от удара.

    Правилно ли съм разбрал?

    Затова съм гледал клипове от Youtube от катастрофи с коли и ми е правило впечатление как Lamborghini/Ferrari буквално стават на "мекик" отпред. А аз до скоро с един приятел, гледайки тия клипове, и си викаме "добре бе, коли за стотици хиляди, че и милиони , удариш го - кашкавал, толкова ли му е здравината за тия пари", а то било с цел. Това обяснява защо са толкова "трошливи" въпросните коли. За да не се натрошиш ти вътре.
    Не съвсем, този с по-голямо и по твърдо МПС ще мине през теб и меката ти кола като луда крава и дори няма да се впечатли.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #32
      https://youtu.be/emtLLvXrrFs

      Ето как стоят нещата
      Now: 156 2.5 V6 24V
      Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

      Comment


      • #33
        Ето едно добро четиво по въпроса за конструктивните методи за разсейването на енергията от удара:

        https://www-esv.nhtsa.dot.gov/Procee...ESV-000321.PDF


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Мани ти четивата...погледни фактите,значи смачканата 156-ца е много надеждна ''разсейва енергията'' много добре...поне от видяното от теста но е само със скромните 1,5 резултат а на краш тестовете се оценява именно безопасността....много странно
          Alfa 155 1.9TD '97 EX
          Alfa 166 2.4 JTD EX
          Alfa 156 2.4 JTD

          Comment


          • #35
            Да оставим настрана оценките от краш тестовете и да мислим с главите си:

            Силата, която те убива е:

            F = m.a (втори закон на Нютон)

            където m е масата на тялото ти а a e ускорението на което то е подложено.

            Тъй като масата не се променя, единственото интересно в случая е ускорението.

            Него го намираме от формулата:

            a = (V1 - V2)/t

            където V1 е началната скорост, V2 е крайната скорост и t e времето, което изминава докато V1 се промени на V2.

            В случая с удар в неподвижен предмет, V1 ще е скоростта с която сме се движили преди да настане удара а V2 = 0.

            И така се оказва, че силата, която ще ни убие или няма да ни убие е:

            F = m.V1/t

            Откъдето следва, че при вече дадени m и V1, от критична важност е "t" (времето за което ще спрем), като колкото то е по-малко, толкова силата ще е по-голяма и обратното.

            Сега мислете, кога това време е възможно най-голямо.

            Ако си в много здрава кола и тя не се деформира никак или се деформира много малко, това време ще е нищожно малко.

            Ако си в хартиена кола, хартията ще се смачка също за много малко време и ефектът ще е същия.

            Ако си в кола в която ламарините се мачкат постепенно отпред назад, докато деформацията достигне до клетката с пасажерите а тя остане здрава, това време ще е възможно най-голямо, респективно - онази сила ще е най-малка.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              И какво ще стане примерно, ако си карам джипа БМВ, голямо БМВ и срещу мен в моето платно иде малка смешна и мека 147 и аз вместо да натисна спирачка да спирам натисна газта до край, ще ми стане ли нещо или само ще се разклатя докато го избутвам на някъде.
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #37
                Разглеждаме случая на удар в неподвижен обект. Ако с твоето много голямо и много здраво БМВ се удариш челно в бързия влак, вероятно пътниците във влака нищо няма да усетят а ти няма вече да пишеш по форумите.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  Така си и мислех, не е добре да караш малки смешни, меки коли защото може да загинеш, въпреки формулите, които доказват обратното.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #39
                    "Формулките" са си много добри и представляват единствената вярна отправна точка за тези, които ги разбират.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Аз нищо против нямам, щом ти харесва да те пазят формулки от травми.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #41
                        мъка мъка

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          "Формулките" са си много добри и представляват единствената вярна отправна точка за тези, които ги разбират.
                          Истината е една: след катастрофата - тези, които са били на задните седалки и без колан - неразпознаваеми, тези на предните седалки и с поставен колан - почти като живи.
                          Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                          Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                          Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                          Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                          Comment


                          • #43
                            Гледам ecotronic спори с вятърните мелници...
                            sigpicAlfa Romeo 147, 1.9 JTDm (120 ps) '07

                            Comment


                            • #44
                              Той си е много прав. Винаги има частни случаи. Всички искат като се ударят да им няма нищо и колата им да не е мръднала. Нещо трябва да обере енергията.
                              ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Да оставим настрана оценките от краш тестовете и да мислим с главите си:

                                Силата, която те убива е:

                                F = m.a (втори закон на Нютон)

                                където m е масата на тялото ти а a e ускорението на което то е подложено.

                                Тъй като масата не се променя, единственото интересно в случая е ускорението.

                                Него го намираме от формулата:

                                a = (V1 - V2)/t

                                където V1 е началната скорост, V2 е крайната скорост и t e времето, което изминава докато V1 се промени на V2.

                                В случая с удар в неподвижен предмет, V1 ще е скоростта с която сме се движили преди да настане удара а V2 = 0.

                                И така се оказва, че силата, която ще ни убие или няма да ни убие е:

                                F = m.V1/t

                                Откъдето следва, че при вече дадени m и V1, от критична важност е "t" (времето за което ще спрем), като колкото то е по-малко, толкова силата ще е по-голяма и обратното.

                                Сега мислете, кога това време е възможно най-голямо.

                                Ако си в много здрава кола и тя не се деформира никак или се деформира много малко, това време ще е нищожно малко.

                                Ако си в хартиена кола, хартията ще се смачка също за много малко време и ефектът ще е същия.

                                Ако си в кола в която ламарините се мачкат постепенно отпред назад, докато деформацията достигне до клетката с пасажерите а тя остане здрава, това време ще е възможно най-голямо, респективно - онази сила ще е най-малка.
                                Благодаря за времето, което си отделил да обясниш това ако не се лъжа това го учихме в училище едно време.. но никога не съм бил добър по физика :Д


                                Пс : дебат между този коментар и : моето бмв фррррр и той оттам пррр фююю и аз съм окей той не :Д :Д шегица

                                Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X